This is the end - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van yves en katrijn - WaarBenJij.nu This is the end - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van yves en katrijn - WaarBenJij.nu

This is the end

Door: Yves en Katrijn

Blijf op de hoogte en volg yves en katrijn

15 Maart 2012 | Thailand, Bangkok

Allerbeste Bloglezers,

Dit is ons laatste berichtje van onze zalige reis.

Katrijn en ik zijn ondertussen al een 10-tal dagen terug thuis, het is even aanpassen. Maar we kunnen met een extreem gelukkige glimlach terugkijken op een jaar dat we NOOIT zullen vergeten. Er valt zoveel te beleven en we hebben ons best gedaan om daar zoveel mogelijk aan deel te nemen en van te genieten, dat spreekt voor zich.

WANT WE HEBBEN:

In Buenos Aires: de stad van de Tango geweest en in Ushuaia "het einde van de wereld",
in vriestemperaturen rondgewandeld en geslapen, bergen en gletjers beklommen, op een eiland met 200.000 pinguins gewandeld, zeeleeuwen gezien, door Patagonie gereisd, flamingoos gezien, de 7 meren van Bariloche kunnen aanschouwen, vulkaan Villarica beklommen, in warm waterbronnen gezwommen, op een maanlandschap geweest, in de wc's geslapen, op een Argentijns volksfeest geweest, de beste steak in de wereld gegeten, de berg met de 7 kleuren, Salta en de pena, in zoutwatermeer gezwommen, de sterren bekeken vanuit de Atacama woestijn, Zandboarden, Geisers op 4500 meter, Pisco sour, 4 daagse jeep tocht door zuid-Bolivie, de zoutvlakte van Uyuni, de mijnen van Potosi, het schoolfestival in Potosi, Tocht naar bergvolkeren in Sucre, Coca-blaren kauwen, in de voetprinten van de dinosauriers gestaan, een Inca trail, La paz de bruisende hoofdstad van Bolivie, de death-road met de fiets, zwemmen met aligators, op jacht naar Anacondas, zwemmen met dolfijnen, piranias vangen en eten, 3 dagen in de jungle, drinken uit ne vuile rivier, pumas uit de bomen jagen, supergevaarlijke busritten, het Titicaca meer, de oversteek naar Puna waarbij onze bus werd aangevallen met stenen, de Colca canyon en zijn oase, Machu-Pichu, Nasca Lines vanuit vliegtuigje, de tempel van de zon, surfen in Mancora en onze penthouse, op walvissentocht, de vruchtensapjes van Equador, banaan plantages, met de brommer door Quito, toucan op onze schouder, 5 sterren hotel, Fiat Adventure, ons eigen strand, de Extreme canopy, Schildpadden op het strand, de Carraibische kust, surfen in Costa Rica, .................

Eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen:

Afbieden op Kaosan road in Thailand, Feetsen met de vriendinnen en den Totte in Bangkok, Full-Moonparty op Koh Phangan, Kater op Koh Phangan, vleermuizen grot, het lege blikken-bak incident, the scorpion king, insecten eten in Chiang-Mai, tocht naar bergvolkeren, wilde bamboo-vlot tocht, olifanten tocht, Thai-boxing, Duik cursus in Maleisië, pretpark in Kuala Lumpur, Langste hang brug in de wereld, Singapore the most crazy city in the world, de overbemande boottocht naar Indonesië, aangevallen door een Oerang-oetang, warm waterbron in Lake Toba, tempelcomplex borobudur by sunrise, vulkaan ravage, Mt Bromo, Bali en zijn pracht, duik naar een gezonken schip van de VS op Bali, feest op de gili-eilanden, 4 daagse boottocht naar Flores, Komodo Dragons temmen, een heerlijke voedselvergiftiging oplopen, 6 dagen op een verlaten eiland, busrit van 38 uur, de ondergrondse gangen van de Vietcong in Vietnam,schieten met een machine-geweer, de morning market op de Mekong, Ho Chi Minh en de 1000000000 brommers, Waterpoppenshow, pintjes aan €0.10 in An-Hoi met de Hollanders, kostuum en jurk op maat laten maken, bezoek tempelcomplex My Son, kerstmis met Vietnamese kerstman in Hue, Deluxe boottocht in Halong Bay,Crazy Nieuwjaar in Hoi-An, Bevriezen in Sappa, Laos terug in de tijd, boten ipv autos, Laos bbq, Tempels, tuben in Vang vieng, nog eens tuben, Luchtballon over Vang Vieng, 10 daagse brommer tocht, varen door grot van 7 km, feesten op lokaal volksfeest, gokken opt straat, helpen bij koffieboerke, genieten op de 4000 eilanden, Cambodja en zijn tragische geschiedenis, het mooiste hutje aan het strand ooit, de tocht op de catamaran, een laatste duik, de tempels van Ankor Wat, Bangkok, ………………………………

Amaai, als we dat zo zelf neertypen is da wel ni mis. :)
Hier nog enkele leuke weetjes over onze reis:

-302 dagen
-261 dagen in een hostel met gem 1.9 nacht per hostel
-41 dagen in de Scharlie geslapen
-5 nachten bij de Sebba
-17 overnachtingen in een bus
-...We hebben veel verhuisd
-10.895 foto’s
-Het wc papier gaat niet in de wc maar in een vuilnisbakje
-In Bolivië en ook heel Zuid-Oost-Azië plassen de madammekes gewoon op’t straat
-Veel dolle straathonden, waarvan we er 3 hebben zien overreden worden (niet leuk)
-We hebben meer geld opgedaan dan geplant in Zuid-Amerika, maar in Zuid-Oost-Azië was het iets beter
-Argentijnse steak is absoluut de beste
-We hebben veel steak gegeten in Argentinie
-Het eten in Vietnam is heerlijk
-We hebben er veel gegeten
-Seks in the Bitch is ne cocktail
-Friend Fried staat op de menu
-Opgepast voor de lokale Arak Atack
-Gewicht van 2 rugzakken in Zuid-Amerika: 35 kg
-Gewicht van 2 rugzakken in Zuid-Oost-Azië: 14 kg
-Ne goeie slaapzak is welkom als het koud is
-Met 80 in een bus van 40 is geen probleem
-Een Bolivanse dame op de schoot in de bus is geen probleem
-Borstvoeding geven met het kind op Katrijn haar schoot is geen probleem
-Spugen, boeren, protte laten is normaal, dus dat is daar het paradijs
-Alles kan, als ge maar betaald
-……….

Het was een avontuur om nooit te vergeten.

We vonden het dan ook super om onze reis met zoveel vrienden en familie te kunnen delen. We hebben den tijd van ons leven gehad en dat zou mogen blijven duren. We willen dan ook iedereen bedanken die deze blog heeft gevolgd het voorbije jaar en kunnen als afsluiter maar 1 ding zeggen:

Ga en ontdek de wereld!!!

We gaan het missen!
Katrijn en Yves
Zuid-Amerika en Zuid-Oost-Azië
07-03-2011/02-03-2012

• 15 Maart 2012 - 09:46

T.therese:

Ben echt blij dat jullie zo genoten hebben van dit prachtig avontuur, en jullie zullen er nog jaren deugd aan beleven! Het was super tof om jullie te volgen opde blog: veel herinneringen aan onze reizen maar ook nog veel tips voor volgende trips....
    Ik wens jullie veel succes en plezier met het vervolg in Belgie, hier is het toch ook goed zene.
    Lieve groetjes,
    Tante Therese

• 17 Maart 2012 - 07:24

Kelchtermans Herman:

Hoi Katrijn en Yves,

Wat late reactie want heb vernomen donderdag op de vergadering OL dat jullie ondertussen weer al even in België zijn.
    In ieder geval wilde ik jullie even laten weten dat ik met veel interesse jullie reis gevolgd heb. Sterk dat jullie dit gedaan hebben. Er gewoon voor gaan en nu het nog kan een stukje van de wereld ontdekken!!! Velen voelen zich geroepen maar weinigen hebben de guts om het effectief te doen.
    Hou jullie goed hier in België en bij wat mindere momenten hier, zullen de herinneringen aan de vele fantastische momenten tijdens jullie reis wel soelaas brengen.

De groeten en tot ergens ne moment met een goei Belgische pint en...

Herman