4 daagse boottocht door Flores - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van yves en katrijn - WaarBenJij.nu 4 daagse boottocht door Flores - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van yves en katrijn - WaarBenJij.nu

4 daagse boottocht door Flores

Door: Yves en Katrijn

Blijf op de hoogte en volg yves en katrijn

05 Februari 2012 | Indonesië, Batavia

Beste bloglezers der bloglezers,

Het is weer even geleden en dat komt uiteraard enkel en alleen maar omdat het leven hier aan de andere kant van uw computer gewoon prachtig is en op internet gaan hier verloren tijd is...

Maar goed, af en toe wat dingen op de blog zetten om jullie te doen watertanden doen we graag. Duuuuuuuuuuuuuus:

Ne 10 dagen op de Gili eilanden hebben we een 4daagse boottocht genomem naar het eiland Flores.
Met 16 backpakkers op een kleine boot, slapen op het dek, en gewoon rijst op het menu was ZALIG!

Prachtige eilanden gezien, super veel gesnorkeld in 1 van de mooiste baaien ter wereld met de meest kleurrijke vissen, de Komodo dragons bezocht op Komodo island (1 van de nieuwe 7 natuurwereld wonderen) etc...

De Komodo draken zijn de grootste Varanen op de wereld. Een bijt van deze beesten is genoeg om van te sterven wegens de vele microben in hun mond. Ze vormen dan ook een groot probleem voor de locale bevolking want hebben al verschillende mensen gedood...

Na deze zalige boottocht gingen we normaal voor 7 dagen naar een eilandje waar enkel en alleen 12 hutjes op staan. Je kan er zwemmen, lezen en vooral niks doen. Dat leek ons dus super.
MAAAAAAAR helaas helaas heeft Yves in Flores de avond voor het vertrek naar het eiland een stevige voedselvergiftiging opgelopen (met dank aan de vervallen tonijn) waardoor hij 4 dagen out was. Hoge koorts en om het positief uit te drukken "minder vaste stoelgang" was dan ook geen pretje in een hutje op een eiland van 40 graden C.

5 Kilo later en na 4 dagen uitzieken zijn we dan toch naar het eiland vertrokken, en het was zalig hoor! Amaai!

(Fotos komen later, Computer wilt ni mee werken...)

• 05 Februari 2012 - 13:09

Totte:

hahaha, yves hellemans, mr spetterpoep :p ... Tot binnen 27 dagen! Midgetbal!!!

x

• 05 Februari 2012 - 13:38

TANTE TIN:

Ja, het loopt op ze'n einde en ik denk dat jullie er een prachtige herinnering zullen aan over houden. Spijtig van die voedselvergiftiging bij Yves, dat is thuis al een echte "merde" om te krijgen. Ik heb het ook eens gehad op een schip op de Nijl. Afschuwelijkl!!!!!!!
    Geniet nog van dit ongelooflijke jaar en ik wens jullie nog het allerbeste. Take care. Tante Tin

• 10 Februari 2012 - 12:48

Joke:

Vriendekes ! Wauw, ik vind die draakskes geweldig en Katrijn had daar echt een luxe eiland !
    Die foto's zijn prachtig, maar alleen jullie kunnen het echt voorstellen hé ! Nog veel plezier and sie joe soen ! xx

• 11 Februari 2012 - 11:43

Marianne:

Katrijn! Gij ziet er kei goed uit!!!