Vietnam, here we come - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van yves en katrijn - WaarBenJij.nu Vietnam, here we come - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van yves en katrijn - WaarBenJij.nu

Vietnam, here we come

Door: Yves en Katrijn

Blijf op de hoogte en volg yves en katrijn

08 Februari 2012 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Na 2 prachtige maanden in Indonesie werd het tijd om onze biezen te pakken en naar Vietnam te vluchten.

Eerste indruk in Vietnam was meteen zalig.
Goed weer, lekker eten, goedkoop en precies heel veel te doen.

We hebben dan ook de ganse stad snel verkend waarbij je moet oppassen voor de 10000000000 scooters die voorbij razen. De beste manier om de straat over te steken is ogen dicht en gewoon wandelen. Op 1 of andere manier ontwijken de brommers u wel.

Vanuit Ho chi Minh hebben we een typische, en ook hilarisch grappig, water-poppen theater bezocht. Het is blijkbaar heel professioneel, maar da leek toch ni echt zo:-)

Een bezoek aan de Chu-Chi tunnels heeft onze ogen doen opendoen van de gruwel dat zich hier heeft afgespeeld in de vietnam oorlog in de jaren 50-60-70.
De Vietcong zaten letterlijk als ratten in de grond rond te kruipen.
We kregen ook de mogelijkheid om eens met een machiene gewwer te knalle voor 10 dollar, 10 kogels. Uiteraard hebben we da gedaan! Alles kapot!

Als einde een 2-daags bezoek aan de Mekong delta en de bekende Floating Market zorgde voor een eerst schitterende week in Vietnam!
Schol! Want een biertje kost hier 30 cent! :-)

• 08 Februari 2012 - 14:04

Totte:

haha spief, vuile rat, net echt :p!-

• 08 Februari 2012 - 14:53

Eline:

Heej katrijn,
    Super in Vietnam. Ik ben van vrijdag terug, twas kei leuk.
    Wat gaan jullie nog allemaal doen?
    Hoi An is zeker de moeite, mooi dorpje. Hallong bay wat wij jammergenoeg bij veel mist deden, moet je ook zeker zien. En Sapa (in de bergen van vietnam) waar je zeker in een homestay moet overnachten. Best fris dus zeker veel kleren meenemen. Geniet ervan!

• 10 Februari 2012 - 12:52

Joke:

26 dagen, niet meer zo lang, hopelijk is de sneeuw hier dan weg ;) !
    Als jullie terug zijn kunnen jullie: gaan shoppen bij odilehebbeding (ons V maakt prachtige juweeltjes), gaan feesten als de beesten met al de vrienden die jullie al eeuwen niet meer hebben gezien, alle spannende verhalen vertellen, u voorbereiden op nen bangelijke snowbreak, ys yes yes !
    Geniet er nog dubbel en dik van !! xx