Nachtmerrie boot naat Indonesie - Reisverslag uit Batam Centre, Indonesië van yves en katrijn - WaarBenJij.nu Nachtmerrie boot naat Indonesie - Reisverslag uit Batam Centre, Indonesië van yves en katrijn - WaarBenJij.nu

Nachtmerrie boot naat Indonesie

Door: Yves en Katrijn

Blijf op de hoogte en volg yves en katrijn

26 November 2011 | Indonesië, Batam Centre

We hadden beslist om met een grote boot, oftewel ferry naar indonesie te gaan vanuit singapore. De eigenaar van onze vorige hostel had ons dit echter afgeraden omdat ze die indonesische schepen overvol laden en dat hij al veel nachtmerrie verhalen had gehoord van andere toeristen. Volgens hem deden geen toeristen dit niet meer, die vlogen nu naar indonesie. MAAR, dat was wel de goedkoopste oplossing en volgens ons wel een avontuur.

Dus wij eerst met de speedboot naar BATAM, een nabij liggend indonesisch eiland, vanwaar we de berucht boot zouden nemen naar indonesie. De rit ging 24 uur duren. Daar aangekomen zonder ticket bleek er dus een paar 1000 man te zitten wachten. Sommige met zetels, tafels, dozen vol eten, ..., een massa verhuizing.

We konden enkel nog een ekonomi ticket bemachtigen. Eens de deuren opengingen voor op de boot te stappen brak de hel echt los. Iedereen begon kei wild op den boot te stappen met al hun meubilair etc. We waren trouwens duidelijk de ENIGE toeristen op een boot van 3000 indonesiers. Hilarisch.

Eens op de boot werd ons duidelijk dat we eigenlijk een bedloos ticket hadden gekregen. We moesten er gewoon een leeg zoeken. De slaapzalen bestaan uit zalen met 200 matrassen naast elkaar, zonder raam of eender wat, kakkerlakken lopen letterlijk over de bedden etc. Iets minder leuk dus.

Maar wat bleek, er was geen bed vrij...
Na wat zoeken hadden we een "steward" gevonden die we een mooie duit in zijn handen hebben gestoken waardoor we plost in een prive kabine lagen op de bovenste verdieping. Gratis eten in een restaurant met live-bandje was inneens ook mogelijk.

Uiteindelijk hebben we dus mega veel geluk gehad en is de 24-uren nachtmerrie, zeer goed meegevallen.
De aankomst van de boot was trouwens ook 1 en al chaos. Iets regelen in indonesie is precies toch ni zooo simpel dachten we meteen :-)

• 27 November 2011 - 20:19

Broer:

Het was weer een leuke update van jullie avonturen. Blijven schrijven hé!

Grtn

• 28 November 2011 - 09:36

Joelle:

Superverhalen! Katrijn, uw haar zo kort? Mooi!