Tocht naar onze voor-voor ouders - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van yves en katrijn - WaarBenJij.nu Tocht naar onze voor-voor ouders - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van yves en katrijn - WaarBenJij.nu

Tocht naar onze voor-voor ouders

Door: Yves en Katrijn

Blijf op de hoogte en volg yves en katrijn

09 December 2011 | Indonesië, Batavia

WOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOW

Na een busrit van ongeveer 3 uur en een botsing van onze bus met ne camion (niemand gewond, alleen wa blikschade, hilarisch) aangekomen in een echt verlaten en auotvrij dorpje in de jungle!
Prachtig. Door het dorpje stroomt een mooie rivier die voor alles wordt gebruikt. De was, een bad pakken, zwemmen, ...

De mensen daar hebben niet veel maar kunnen niet anders dan gelukkig zijn, zo mooi is het daar.

Buiten dat het er zo prachtg en spotgoedkoop is gingen we daar op zoek naar onze voor-voor ouders, De oerang oetangs! Bijna uitgestorven, maar hier dus nog in het wild te bekijken.
Ze leven hier nog in het wild en na een paar uur zoeken met een gids in de jungle hebben we er toch een stuk of 10 gezien. ZALIGE beesten, echt hilarisch!

We zijn zelfs van ne oerang oetang moeten gaan lopen omdat die ons inneens onverwachts had aangevallen om onze nasi-goreng te bemachtigen! We waren rustig het eten aan het klaarmaken en de gidsen hadden ons al verteld van een zekere aap "Mina" die graag Nasi-Goreng lust.
En idd, plots stonden we oog in oog, 3 meter van een wilde oerang-oetang die wild op onze nasi afging.
Plots sprongen de gidsen wild recht gingen we lopen, dus wij deden hetzelfde. Katrijn was echter ingesloten door de Oerang-Oetang, dus de gids heeft de aap afgeleid voor te kunnen ontsnappen!
(Check fotos)

Na de tocht door de jungle konden we terug naar het dorp via een 'traditionele raft'. 3 Autbanden aan elkaar en raften maar! Schitterend uiteraard!

Hier hebben we ook Art-Jan en Diddeke leren kennen. Deze 2 fijne Hollanders zullen jullie de komende verslagen nog veel tegenkomen!
Hup Holland Hup!

• 10 December 2011 - 13:26

Broer:

Amaai, da ziet er weer super uit. Ben wederom stikjaloers :-)