Yves tot dorpshoofd - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van yves en katrijn - WaarBenJij.nu Yves tot dorpshoofd - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van yves en katrijn - WaarBenJij.nu

Yves tot dorpshoofd

Door: Yves en Katrijn

Blijf op de hoogte en volg yves en katrijn

09 December 2011 | Indonesië, Batavia

Na een privebusritje van 7 uur met de hollanders, zijn we aangekomen in hartje Sumatra aan "Lake Toba". Dit meer werd enkele miljoenen jaren geleden gevormd door de grootste en hevigste vulkaan explosie ooit op aarde. Prachtig meer dus met nog mooiere vulkanen en bergen er rond.

In het meer is een eiland dat je kan bezoeken. We hebben ons een prachtig "Batak" juisje gevonden aan het water voor 5 euro !!!! per nacht. Heerlijk.
Meteen een scooter gehuurd en het eiland rond gecruised. Door de vilkanische activiteit zijn er ook nog warm waterbronnen om te bezoeken. En het toeval wil natuurlijk dat er niemand anders was... :-)
Het meer ligt op een 1500 m, maar wederom door de vulkanische activiteit is het water best warm voor te zwemmen.
Enkele dagen niets doen aan het meer, lekker verse vis en wat traditionele dans maakte dit een onvergetelijke stop!