Bezoek Borobudur tempel - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van yves en katrijn - WaarBenJij.nu Bezoek Borobudur tempel - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van yves en katrijn - WaarBenJij.nu

Bezoek Borobudur tempel

Door: Yves en Katrijn

Blijf op de hoogte en volg yves en katrijn

23 December 2011 | Indonesië, Jogjakarta

Via de gestoorde stad Medan en een prachtige overnachting in een min 10 sterren hotel, waarbij we in de nacht getrakteerd werden op een lekkend dak boven het bed, vlogen we naar Yogjakarta in Java.

Deze toeristische stad was de uitvalbasis voor een bezoek aan de Budistische tempel Borobudur.

Samen met de Hollanders hadden we een prive-auto gehuurd met chauffeur. Om 04.00u in de ochtend vertrokken om de zonsopgang te kunnen zien vanop een nabijgelegen heuvel.
Er was veel bewolking en mist, maar het was absoluut prachtig! En daarenboven waren we de enige toeristen op de heuvel. Plots kwamen er een paar locals uit de bossen om ons een koffie te verkopen. Heerlijk uiteraard.

Na het bezoek van Borobudur zijn de naar een dorp aan de voet van een vulkaan gereden die 2 jaar geleden was uitgebarsten. Het gebied en het dorp zijn volledig verwoest, echt zot om te zien.

We hebben ook een zilver fabriek bezocht waar we zelf wat mochten uitproberen. Niet voor herhaling vatbaar...
Katrijn heeft wel een mooie ring gekozen en ook nog een Batak schilderijtje gekocht. Daar gaan al onze centen :-)

• 10 Januari 2012 - 11:31

Joke:

Nog 57 dagen en Katrijn kan samen met mij naar de kleren-maak-les !! yes yes yes !
    Geniet er nog super hard van ! Hier in België ziet het erg niet zo mooi uit als daar, alles nog steeds het zelfde: buiten; bert heeft een baard laten groeien (weddeschap met de cune, maar de cune is al verloren, hij heeft em al afgedaan) (heel lelijk, maar ik begin er gehecht aan te raken, ik noem em de marcel), Marie en Pikky wonen op een schattig knus appartementje/kot, mijn stage zit er bijna op, IK BEN METER GEWORDEN VAN EEN KATO (pracht baby, zo donzig roze), het heeft nog steeds niet gesneeuwd hier:(, ik heb veel centen verdient op nieuwjaar, naar het schijnt is er veel goeie sneeuw aant vallen in de ski-gebieden => snow break here we come ! Dit was ne kleinen update..
    Liefs xx