Mount Bromo - Reisverslag uit Bromo, Indonesië van yves en katrijn - WaarBenJij.nu Mount Bromo - Reisverslag uit Bromo, Indonesië van yves en katrijn - WaarBenJij.nu

Mount Bromo

Door: Yves en Katrijn

Blijf op de hoogte en volg yves en katrijn

14 Januari 2012 | Indonesië, Bromo

Hoi iedereen!

Tis weer even geleden, dus vandaag nog eens wat verhaaltjes lanceren!

Na Yogyakarta zijn we met een bus naar Mount Bromo gereisd.

We hebbhen dar een super leuke herberg gevonden. Een beetje Alpen style. Best gezellig en ze hebben Kartoffelen und Gluwhein!

Na een mislukte poging om een wandeling te gaan maken wegens een mega regenbui zijn we de dag erna om 4 uur opgestaan om de Mount Bromo en zijn vulkaan te beklimmen. Hoewel om 4 uur opstaan niet echt in de woordenboek van vakantie staat was het zeker de moeite.

De zonsopgang was buitengewoon mooi en we hadden super veel geluk met het weer.

Wat trouwens super grappig is in Indonesie is dat alle mannetjes die iets willen verkopen of verhuren (paarden, brommers, eten, ...) altijd naar je toe komen en gewoon zeggen:
"OK?"
Meer niet, je weet ook niet wat ze willen verkopen.
Dus dan moet je raden wat ze eigenlijk verkopen. :-)
Zo hebben we een keer gewoon "ok" terug gezegd voor te lachen in afwachting wat we nu eigenlijk gingen kopen of krijgen.
Wat bleek: We hadden een taxi voor de volgende dag naar het vliegveld!

Vreemde jongens die Indonesiers...

• 14 Januari 2012 - 08:55

Flaura:

He Yveske ziet er allemal weer super uit!! Geniet er nog van jullie twee hé!! Krjig elke keer als ik julle blog zie, weer zin om te reizen. Zal mijnen oostenrijker eens warm maken!

• 15 Januari 2012 - 16:06

Totte:

Taxi please, no thank you ;)

• 18 Januari 2012 - 22:11

Tante Koko:

gelukkige verjaardag yves hip hip hoera
    drie dikke kussen