En op naar het prachtige centraal Vietnam! - Reisverslag uit Hué, Vietnam van yves en katrijn - WaarBenJij.nu En op naar het prachtige centraal Vietnam! - Reisverslag uit Hué, Vietnam van yves en katrijn - WaarBenJij.nu

En op naar het prachtige centraal Vietnam!

Door: Yves en Katrijn

Blijf op de hoogte en volg yves en katrijn

15 Februari 2012 | Vietnam, Hué

Jammer genoeg liet het zonnetje ons een beetje achter in het zuiden en kregen we toch wel wat regen en koude temperaturen te verduren in centraal Vietnam. Dit is blijkbaar niet abnormaal voor deze tijd van het jaar.

Via Dalat, een soort bergstadje dat wat op een stad uit de Alpen lijkt hebben we Hoi Ann en Hue bezocht.
We hadden met onze Nederlandse vrienden uit Indonesie afgesproken om samen kerstmis te vieren in Hue. Gek genoeg kwamen we ze al toevallig tegen in een cafeeke in Hoi An waar het echt belachelijk goedkoop was. Schitterend toch hoe de arme reizigers elkaar vinden...(pintjes voor 0.10 euro hehe)

Na een bezoek aan het magische My son, een oude religieze plaats van de Ankor-stammen van kweetnimeer hoeveel jaar geleden, zijn we dan ook naar Hue vertrokken om onze Vietnameese kerst te vieren. We hadden een leuk restaurantje gevonden die een kerstdiner serveerden, iedereen had voor iedereen een cadeautje en er kwam zelfs een Vietnamse kerstman langs!!! Hilarisch!!!
Daarna gaan feesten met de Locals die niets met kerstmis te maken hebben, maar het toch leuk vonden met onze kerstmutsen op!

Kwestie van een geschikt kerstcadeau aan elkaar te geven hebben Katrijn en ik langs een op-maat-kleermakerijke gepasseerd. Katrijn ne mooie rok en ik een vest rijker voor veel te wienig geld! Joepie!

Ahja, hebben we trouwens al gezegd dat het eten in Vietnam OVERHEERLIJK is??? Man man ZALIG!!!

• 15 Februari 2012 - 14:00

Broer:

Leuk om jullie nog eens gehoord te hebben :-)
    Btw, weeral leuke verhalen en foto's!